Σελίδες

Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

Κρύο πολύ ...

Χειμώνας, κρύο, βροχές, χιόνι (όχι εδώ) και φυσικά ανάλογες οι δραστηριότητές μας.
Ξεκινάμε με την κατασκευή μας για τη γιορτή των 3 Ιεραρχών, ιδέα της αγαπημένης μου, Κατερίνας Παπαευθυμίου
Ζωγραφίζουμε "χειμωνιάτικα"
Παίζουμε και χορεύουμε στο ρυθμό του Βιβάλντι (4 εποχές, χειμώνας)
Σειροθετήσεις με χειμωνιάτικα θέματα
Γράφουμε το Χιονάνθρωπο
Ένα χαρούμενο διαλειμμα για τη συμμετοχή μας στην Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Παιχνιδιού
Φέραμε παιχνίδια από το σπίτι μας, εκτός από ηλεκτρονικά και με μπαταρίες, και παίξαμε ΟΛΗ μέρα με αυτά, και με τα δικά μας και με των φίλων μας!!! Ήταν τέλεια!!!


Επανήλθαμε όμως και ασχοληθήκαμε με πάγο, τήξη, πήξη γιατί είμαστε και επιστήμονες!!!
Βάλαμε στην κατάψυξη διάφορα υλικά για να δούμε ποια παγώνουν και ποια όχι. (νερό, χυμό, λάδι)
Μετά τα αφήσαμε σε διάφορες πηγές θερμότητας (καλοριφέρ, κουζίνα, ήλιο)
και βγάλαμε ανάλογα συμπεράσματα.
Αφού μάθαμε για την πήξη και την τήξη, γίναμε ζαχαροπλάστες και φτιάξαμε σοκολατάκια!


Παίξαμε με τον πάγο και τέμπερες και φτιάξαμε παγωμένα γλυπτά

Αλλά ζωγραφίσαμε και με παγωμένες τέμπερες
Κάναμε πειράματα και με διάφορα αντικείμενα, για να δούμε ποια επιπλέουν και ποια βυθίζονται.
Κάναμε υποθέσεις και βγάλαμε συμπεράσματα.


Για να ζεσταθούμε διαβάσαμε το "Ραφτάκο των λέξεων" και φτιάξαμε ένα πάπλωμα με "ζεστές" λέξεις

Χωρίσαμε λέξεις για χειμώνα και καλοκαίρι
 τις κόψαμε στη μέση, τις ενώσαμε αλλά φτιάξαμε και  νέες λέξεις
Βρήκαμε λέξεις με ίδια κατάληξη, σαν εικόνες και σαν λέξεις και τις αντιστοιχίσαμε
Κι έτσι δημιουργήσαμε το δικό μας ποίημα, με ομοιοκαταληξία, παρακαλώ! 
Μας επισκέφτηκε το τμήμα της ΣΤ' από το 4ο Δ.Σ. Γαλατσίου, με το οποίο συστεγαζόμαστε και τα παιδιά έκαναν ερωτήσεις σχετικά με τα ιστολόγια και τα μπλογκ των σχολείων, μια και το είχαν συναντήσει στο μάθημά τους κι ελπίζουμε να τους λύσαμε κάποιες απορίες.
Μπαίνουμε σε αποκριάτικο κλίμα, σιγά σιγά, ξεκινώντας με το Μιρό και το καρναβάλι του, παράλληλα με το ένα πρόγραμμά μας στο eTwinning.
Μείνετε συντονισμένοι!


Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2020

Ο Γενάρης στα Παραμυθένια Μαθηματικά

Ο Ιανουάριος ήταν αφιερωμένος στις ποιοτικές σχέσεις :ομαδοποιήσεις, ταξινομήσεις, ποιοτικές διατάξεις, διαδοχή, αντιστοιχίσεις, διάταξη ποσοτήτων
Ξεκινήσαμε τις δραστηριότητες του μήνα, τακτοποιώντας τους μαρκαδόρους μας κατά χρώμα και μετά σε διαβαθμίσεις απόχρωσης.
Διαβάσαμε την ιστορία, "ο μαγικός κόσμος της Μίκι" και ομαδοποιήσαμε τις εικόνες ανάλογα με τον πρωταγωνιστή που ορίσαμε ή το σκηνικό της ιστορίας ή και δύο κριτήρια

Με αφορμή το βιβλίο, "Η συντροφιά των χιονανθρώπων", φτιάξαμε χιονάνθρωπους από χάρτινα πιάτα και τους ομαδοποιήσαμε με ένα ή δυο κριτήρια (καπέλο, κασκώλ, μύτη κ.λ.π.)
Βάλαμε τους χιονάνθρωπους σε διάταξη ανά μέγεθος
Φτιάξαμε τη διαδοχή κατασκευής χιονάνθρωπου με εικόνες και σε φύλλο εργασίας. 
Ταξινομήσαμε ρούχα ανάλογα με την εποχή, χειμωνιάτικα, σε καρτέλες, με το beebot και σε φύλλο εργασίας


Λύσαμε το πρόβλημα 6  και βρήκαμε πόσα γάντια χρειάζονται δύο παιδιά
Διαδοχή και διατάξεις κάναμε και διαβάζοντας την ιστορία, "Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει μωρό"

Παίξαμε και φτιάξαμε φιγούρες με το Οστομάχιον του Αρχιμήδη.
«Οστομάχιον» (το κουτί του Αρχιμήδη) λέγεται το μαθηματικό πρόβλημα / παιχνίδι που έχει εφεύρει ο Αρχιμήδης, ο σπουδαιότερος από τους μαθηματικούς της αρχαιότητας και ένας από τους σπουδαιότερους όλων των εποχών. Το παιχνίδι απαρτίζεται από ένα τετράγωνο που έχει διαιρεθεί σε 14 γεωμετρικά σχήματα. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να επανατοποθετηθούν όλα τα κομμάτια, ώστε να σχηματίσουν ενδιαφέροντα πράγματα (ανθρώπους, ζώα, αντικείμενα κ.α.).





Οι ταξινομήσεις μας σε βίντεο
Κι ένα βίντεο με τις δραστηριότητές  μας για τις ποιοτικές σχέσεις του μήνα
Το Φεβρουάριο θα ασχοληθούμε με ποσοτικές σχέσεις και με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε και το ρομποτάκι μας, σαν ωφελούμενο σχολείο eTwinning, το οποίο θα κάνει τα Μαθηματικά μας ακόμα πιο Παραμυθένια και συναρπαστικά!!!
Έτοιμοι για νέες εξερευνήσεις!!!

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020

Γνωρίζουμε τον Πικάσο

Ο Γενάρης ήταν αφιερωμένος στον Pablo Picasso και ιδιαίτερα στις προσωπογραφίες του. 
Ξεκινήσαμε, όπως πάντα με το βίντεο γνωριμίας που είχαν ετοιμάσει οι συνάδελφοι
κι έτσι αρχίσαμε να ασχολούμαστε με το μεγάλο ζωγράφο.

Εξηγήσαμε τις έννοιες προσωπογραφία (πορτραίτο), προφίλ, ανφάς και είδαμε τον ιδιαίτερο τρόπο που χρησιμοποιούσε ο Πικάσο. Είδαμε βιβλία για τον Πικάσο.
Φωτογραφηθήκαμε, κόψαμε τις φωτογραφίες στη μέση και ζωγραφίσαμε το υπόλοιπο του προσώπου μας, περίεργα, όπως ο Πικάσο
Λύσαμε σχετικό κρυπτόλεξο
Ανακατέψαμε και συνθέσαμε νέα πρόσωπα με τα κομμάτια των φωτογραφιών μας
Το ίδιο κάναμε και με τους πίνακες του ζωγράφου, τους οποίους είδαμε με άλλη ματιά
Είδαμε την προσωπογραφία του γιου του, Κλωντ, και κάναμε υποθέσεις για το τι μπορεί να σκέφτεται ή κάνει αλλά και τι σκεφτόμαστε εμείς.
Το 1ο τμήμα μας ασχολήθηκε με κυβισμό και συμπλήρωσε "τι λείπει"

Επικοινωνήσαμε με το 15ο Νηπιαγωγείο Πατρών και το 32ο Ευόσμου
Επίσης επικοινωνήσαμε και με το 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης και γνωριστήκαμε, τραγουδήσαμε και λύσαμε αινίγματα που είχαν ετοιμάσει για τους πίνακες του ζωγράφου.

Τέλος, όπως σε κάθε ζωγράφο, ετοιμάσαμε το βίντεο με τις δραστηριότητές μας και το αναρτήσαμε στο κοινό padlet του Πικάσο στο πρόγραμμά μας.

Μας άρεσε και ο Πικάσο!!!
Μέσα στο Γενάρη ήρθε κι η σειρά μας να γράψουμε το κομμάτι μας στη συνεργατική ιστορία
Αφού σκεφτήκαμε τη συνέχεια της ιστορίας, χωριστήκαμε σε ομάδες και την εικονογραφήσαμε
Τώρα περιμένουμε τη συνεργατική πινακοθήκη που ταξιδεύει από την αρχή του προγράμματος σε όλα τα σχολεία.