Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012

Μ.Μ.Ε., ωφέλιμα ή βλαβερά;


Τα παιδιά από πολύ μικρή ηλικία βομβαρδίζονται καθημερινά από χιλιάδες πληροφορίες. Μεγάλο ποσοστό αυτών των πληροφοριών προέρχεται από τα Μ.Μ.Ε. Όταν αναφερόμαστε στα Μ.Μ.Ε αναφερόμαστε στον Τύπο, το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και το διαδίκτυο. Ειδικά για την προσχολική ηλικία δίνουμε έμφαση κυρίως στην τηλεόραση, μια κι είναι το μέσο που παίζει το σημαντικότερο ρόλο στη ζωή των παιδιών αυτής της ηλικίας γιατί όπως σημειώνει και ο George Gerbner «για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας τα παιδιά μαθαίνουν από τη γέννησή τους να τη θεωρούν δεδομένη».
Πιστεύω λοιπόν ότι είναι αναγκαίο να εντάξουμε τα Μ.Μ.Ε στη σχολική διαδικασία, ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά
  • *    Να αναπτύξουν κριτική στάση απέναντι στην τηλεόραση, εκτιμώντας και αξιολογώντας τις πληροφορίες.
  • *    Να προβληματιστούν και να μιλήσουν για το πόσο χρόνο αφιερώνουν στην τηλεόραση και για το πώς μπορούν να αξιοποιήσουν στη ζωή τους από αυτά που μαθαίνουν στην τηλεόραση.
  • *    Να αναγνωρίζουν και να αποκωδικοποιούν τα σύμβολα καταλληλότητας των διάφορων εκπομπών.

Γιατί αν τα Μ.Μ.Ε. χρησιμοποιηθούν σωστά, μπορεί να πληροφορούν, να μεταδίδουν γνώσεις, να διασκεδάζουν, να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο ή ακόμα και να δίνουν διάφορα μοντέλα μίμησης ή αποφυγής. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου