Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012

Παιδικός Σταθμός ή όχι;


Το παιδί μας μεγαλώνει! Και τώρα; Να πάει στο σταθμό; Να κάτσει σπίτι με τη γιαγιά ή την κοπέλα που το φυλάει; Να πηγαίνει λίγο στην παιδική χαρά και μετά να αποκοιμιέται, μεταφορικά και κυριολεκτικά, μπροστά στην τηλεόραση; Τι είναι καλύτερο; Καλά, αν είναι λύση ανάγκης δεν το συζητάμε. Θα πάει χωρίς να σκεφτούμε και να ζυγίσουμε και πολύ τις άλλες επιλογές. Αν όμως έχουμε περιθώρια επιλογής, τι κάνουμε;
Ανεπιφύλακτα ΝΑ ΠΑΕΙ! Είναι σίγουρα περισσότερα τα πλεονεκτήματα της φοίτησης στον παιδικό σταθμό και λιγότερα τα μειονεκτήματα. Τα μειονεκτήματα έχουν να κάνουν πιο πολύ με τις πιθανότητες ιώσεων ή τις μετακινήσεις που ίσως δυσκολεύουν τους γονείς ή το ωράριο. Όμως είναι τόσα πολλά τα πλεονεκτήματα που δεν θα έπρεπε να μπαίνουμε καν σ’ αυτό το δίλημμα. Και δεν αναφέρομαι στην αναγκαιότητα του να αφήσουμε απλώς κάπου το παιδί γιατί δουλεύουμε. Αναφέρομαι στα ουσιαστικά πλεονεκτήματα. Ας τα δούμε μαζί.
Στον παιδικό σταθμό το παιδί θα έρθει σε επαφή με άλλα παιδιά και θα μάθει τους κανόνες της συμβίωσης. Θα συναναστραφεί με συνομηλίκους του και θα ΠΑΙΞΕΙ. Θα μάθει να μοιράζεται, να υποχωρεί αλλά και να διεκδικεί, να συνεργάζεται αλλά και να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να ζητάει βοήθεια αλλά και να αυτενεργεί. Θα μάθει τη σημασία του να ανήκει σε μια ομάδα που θα το βοηθήσει και θα την βοηθήσει,  να φέρει σε πέρας οτιδήποτε έχει αναλάβει. Με μια λέξη θα ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΘΕΙ. Κι αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό για την υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητάς του.
Θα εισαχθεί σταδιακά στην προγραφική και προαναγνωστική διαδικασία και θα αποκτήσει τις απαραίτητες, για το επίπεδο ανάπτυξής του, προγραφικές και προαναγνωστικές δεξιότητες. Θα οικοδομήσει τις βασικές προμαθηματικές έννοιες.
Στο περιβάλλον του παιδικού σταθμού θα οικοδομήσει βασικές έννοιες του χώρου, του χρόνου, του  ίδιου  του σώματός του. Θα αποκτήσει εμπειρίες και γνώσεις από το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Θα εμπλουτίσει το λεξιλόγιό του και θα αναπτύξει την έκφρασή του. Θα καλλιεργηθεί αισθητικά και θα έρθει σε επαφή με διάφορες μορφές της τέχνης, μουσική, θέατρο, ζωγραφική, χορό, κατασκευές, βιβλία.
Θα εξοικειωθεί με τις δυνατότητες και τους τρόπους χρήσης διάφορων εργαλείων και υλικών. Θα ανακαλύψει αντικείμενα και καταστάσεις και θα αναγκαστεί να επινοήσει λύσεις σε προβλήματα που θα προκύπτουν, είτε συνειδητά από τους παιδαγωγούς είτε αυθόρμητα στην πορεία της παραμονής του στο σταθμό. Θα αποκτήσει δεξιότητες που θα του χρησιμέψουν στην μετέπειτα πορεία του στο σχολείο και στη ζωή.
Κυρίως θα μάθει να ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ. Θα ασκηθεί στην έκφραση, στον έλεγχο και στην αναγνώριση των συναισθημάτων του. Θα υιοθετήσει θετική στάση απέναντι στη μάθηση γιατί όλη αυτή περνάει μέσα από το παιχνίδι. Κάτι που δίνεται η δυνατότητα να γίνει στον παιδικό σταθμό και στο νηπιαγωγείο αλλά λείπει απ’ τις μετέπειτα βαθμίδες εκπαίδευσης.
Δεν πρέπει λοιπόν να μπαίνουμε σ’ αυτό τον προβληματισμό ούτε στιγμή, για το αν θα πάει ή όχι το παιδί στο σταθμό. Κι αυτό δεν το λέμε εμείς, αλλά αναρίθμητες μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί και ορίζουν τη μεγάλη σημασία που έχει η εκπαίδευση στις πολύ μικρές ηλικίες για την πρόοδο και την υγιή ολόπλευρη ανάπτυξη των ενηλίκων. Στείλτε τα παιδιά στον παιδικό σταθμό χωρίς ενδοιασμούς. Μόνο οφέλη μπορούν να αποκομίσουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου