Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2012

Για να μην πούμε το ψωμί ... ψωμάκι

15ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου
Ολοήμερο τμήμα

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

«Για να μη πούμε το ψωμί … ψωμάκι»
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2008-2009

 
ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Το θέμα κρίνεται κατάλληλο για μαθητές του νηπιαγωγείου, παρέχει τη δυνατότητα να εξετασθεί διαθεματικά και να σχεδιαστούν ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες.

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
« Για να μη πούμε το ψωμί … ψωμάκι»

·        ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Ιανουάριος – Ιούνιος 2009

·        ΣΤΑΔΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
-         Ενημέρωση οικογένειας
-         Έρευνα και συλλογή υλικού
-         Μελέτη και ερμηνεία του υλικού
-         Σχεδιασμός δραστηριοτήτων και υλοποίηση τους
-         Εξαγωγή συμπερασμάτων
-         Παρουσίαση αποτελεσμάτων στη σχολική κοινότητα και την τοπική κοινωνία
-         Αξιολόγηση

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
*    Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής και να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες.
*    Να μάθουν τις ομάδες των τροφών.
*    Να αντιληφθούν την αξία της μεσογειακής διατροφής και ειδικότερα του ελαιόλαδου.
*    Να μάθουν την αξία του πρωινού και των κύριων αλλά και των ενδιάμεσων γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας.
*    Να αντιληφθούν τις βλαβερές συνέπειες της ρύπανσης του περιβάλλοντος.
*    Να κατανοήσουν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος μέσα απ’ τη επιλογή της σωστής διατροφής.
*    Να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα των βιολογικών προϊόντων και τη σημασία για το περιβάλλον της βιολογικής καλλιέργειας.
*    Να διαμορφώσουν κριτική σκέψη, μέσα απ’ τη συζήτηση και δραστηριότητες, απέναντι στις διαφημίσεις.
*    Να αποκτήσουν σωστή καταναλωτική συνείδηση και να συνειδητοποιήσουν τις επιπτώσεις του υπερκαταναλωτισμού.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Διαθεματική προσέγγιση
Μέθοδος project
Έρευνα πεδίου
Επισκέψεις
Καθορισμός δραστηριοτήτων με ενεργητική συμμετοχή των μαθητών

ΠΗΓΕΣ
·        Βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες, παραμύθια, ίντερνετ, Μ.Μ.Ε., D.V.D και εκπαιδευτικά CD.ROΜ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δανειστήκαμε τη βαλίτσα για την "ελιά" από το γραφείο Περιβαλλοντικής της Α Διεύθυνσης Αθήνας, είδαμε το περιεχόμενο και επεξεργαστήκαμε το υλικό.







 Χωριστήκαμε σε ομάδες: ελαιόλαδο, λαχανικά, φρούτα, ψωμί, γαλακτοκομικά, γλυκά.
Επισκεφτήκαμε τη λαϊκή με την κάθε ομάδα και ψωνίσαμε φρούτα, λαχανικά και ελιές. Φτιάξαμε σαλάτα λαχανικών για το μεσημεριανό μας και φρουτοσαλάτα για το δεκατιανό. Ήπιαμε χυμό και φάγαμε ελιές.






Παρακολουθήσαμε πρόγραμμα για το ψωμί και ζυμώσανε τα ψωμάκια τους, τα πήραν σπίτι και τα έψησαν


Με την ομάδα των γαλακτοκομικών επισκεφτήκαμε το σούπερ μάρκετ, αγοράσαμε τυριά, γάλα, βούτυρο, φάγαμε τυρί στο σχολείο κια φτιάξαμε γαλατόπιτα.




Με τις ομάδες του ψωμιού και των γλυκών επισκεφτήκαμε το φούρνο και το ζαχαροπλαστείο και ψωνίσαμε ανάλογα.
Στο τέλος της χρονιάς φτιάξαμε μπλουζάκια με το την οναμασία του σχολείου και τον τίτλο του προγράμματος με σχετική εικόνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου