Τη σχολική χρονιά 2016-2017, το τμήμα 2 μαζί με το ολοήμερο τμήμα, αναλάβαμε πολιτιστικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων με τίτλο
"Ταξίδι στο μαγικό κόσμο της τέχνης".
Σκοπός του προγράμματος ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με έργα
τέχνης, διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα και τους εκπροσώπους τους και να γίνει προσέγγιση σε
όλες τις διαστάσεις, γνωστική, συναισθηματική και αισθητική.Παιδαγωγικοί στόχοι του προγράμματος:
- Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και να οξύνουν την κριτική τους σκέψη.
- Να διευρύνουν τις παραστάσεις τους και να ενισχύσουν τη μνήμη τους
- Να επικοινωνούν και να συνεργάζονται, μεταξύ τους και με τη νηπιαγωγό.
- Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και την έκφρασή τους.
- Να έρθουν σε επαφή με διάφορες μορφές τέχνης.
- Να πειραματιστούν με διάφορα υλικά, να κάνουν υποθέσεις, να επιλύουν προβλήματα και να καταλήγουν στα δικά τους συμπεράσματα.
Στάδια υλοποίησης και δραστηριότητες:
- Παρουσίαση
εποπτικού υλικού, μελέτη και ερμηνεία του υλικού.
- Γνωριμία
με διάφορα εικαστικά ρεύματα.
- Δημιουργία
ιστοριών με αφορμή τους πίνακες ζωγραφικής.
- Δραματοποίηση
ιστοριών και αναπαράσταση έργων τέχνης.
- Ανασύνθεση
πίνακα με τη μορφή παζλ.
- Πειραματισμός
με διάφορα υλικά και δημιουργία δικών τους συνθέσεων.
- Αναζήτηση
πληροφοριών στο διαδίκτυο για καλλιτέχνες και ρεύματα.
- Έκθεση
με έργα των παιδιών και παρουσίαση στους γονείς και την τοπική κοινωνία.
Το έναυσμα δόθηκε με την ενασχόλησή μας με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning που υλοποιήσαμε την ίδια χρονιά, με τίτλο "Μια βαλίτσα υλικά και φαντασία στο νηπιαγωγείο".
Με αφορμή τη συζήτηση για τον πόλεμο και την ειρήνη, τη δημοκρατία και τη δικτατορία, είδαμε την Κραυγή του Edvard Munch
και μιλήσαμε και δώσαμε κίνηση και φωνή στα Ανθρωπάκια του Γιάννη Γαΐτη.
Λόγω φθινοπωρινών βροχών, είδαμε τον πίνακα Γκολκόντα του Rene Magritte και ζωγραφίσαμε τις δικές μας, παράξενες, βροχές.
Με διάφορους πίνακες ζωγραφικής κάναμε και μαθηματικά, μετρώντας τα μέλη της οικογένειας
Τα Χριστούγεννα είδαμε τον πίνακα Κάλαντα του Νικηφόρου Λύτρα και τον συμπληρώσαμε.
Ζωγραφίσαμε τα ηλιοτρόπια του Vincent Van Gogh με νερομπογιές
Επίσης, του ίδιου καλλιτέχνη, ζωγραφίσαμε την Έναστρη Νύχτα με κηρομπογιές και νερομπογιές
Φτιάξαμε πίνακες με κύκλους, όπως ο Wassily Kandinsky
Μιλήσαμε για την τέχνη του βιτρώ και αναπαράγαμε τον Ευαγγελισμό της Παναγίας, όπως ο
Eric Frere
Μάθαμε για τον Pablo Picasso και ζωγραφίσαμε τον Αρλεκίνο με σχήματα.
"Αντιγράψαμε" τον πίνακα "Κρυφό Σχολειό" του Νικόλαου Γύζη
Συμπλρώσαμε τον πίνακα "οι κουλούρες με τα κόκκινα αυγά/ οικογένεια του κυρίου Πάτρισον από το Σικάγο" του Θεόφιλου
Απ' τον ίδιο ζωγράφο βρήκαμε τις λεπτομέρειες στον πίνακά του, Το μάζεμα των ελαιών.
Μας επισκέφτηκε πριν το Πάσχα ο παππούς της Λυδίας, ο οποίος είναι ζωγράφος, αγιογράφος, γλύπτης και μας μίλησε για τη δουλειά του. Τον ρωτήσαμε τι του αρέσει να ζωγραφίζει, ποια χρώματα προτιμά, σε τι διαφέρει η αγιογραφία από τους πίνακες ζωγραφικής, αν βάζει στους πίνακες σκιά ή φως, αν κάνει πρώτα το σχέδιο κι αν του αρέσει να ζωγραφίζει πορτρέτα. Μας έδειξε πώς ζωγραφίζει κι εμείς χρωματίσαμε το έργο του και φτιάξαμε κι ένα ίδιο, ο καθένας.
Ανασυνθέσαμε σαν παζλ το Μυστικό Δείπνο του Leonardo da Vinci και ζωγραφίσαμε το δικό μας
Αναπαραστήσαμε τον πίνακα του Sandro Botticelli, "η Αλληγορία της Άνοιξης" και βάλαμε λόγια στους πρωταγωνιστές.
Ζωγραφίσαμε πρόσωπα με φρούτα, λουλούδια και λαχανικά όπως ο Arcimboldo Giouseppe
Μιλήσαμε για το κίνημα του Φωβισμού και φτιάξαμε πίνακες με κολάζ όπως ο Henri Matisse
Μάθαμε τα αντίθετα χρώματα και ζωγραφίσαμε πίνακα του Δημήτρη Μυταρά
Στο πλαίσιο της ενότητας των Συναισθημάτων, βάλαμε έκφραση-συναίσθημα στον πίνακα,
"το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών" του Joan Miro
Μας επισκέφτηκε ο μπαμπάς του Οδυσσέα, ο οποίος είναι εικονογράφος και μας μίλησε για τη δουλειά του. Είχαμε ετοιμάσει μια σειρά ερωτήσεις-απορίες:
Ποια ιστορία θα ήθελε να εικονογραφήσει; ποιες τεχνικές χρησιμοποιεί; αν του αρέσουν τα έντονα χρώματα, το φως ή το σκοτάδι; αν χρησιμοποιεί σχήματα; αν είναι εύκολη δουλειά; πώς αποφάσισε να γίνει εικονογράφος; τι υλικά χρησιμοποιεί; τι χρειάζεται η εικόνα σ' ένα βιβλίο; να μας δείξει πώς γίνεται αυτή η δουλειά.
Ήταν πολύ πρόθυμος να μας απαντήσει σε όλα και στο τέλος φτιάξαμε και εικονογραφήσαμε τη δική μας ιστορία με τη βοήθειά του.
Ζωγραφίσαμε με τη μέθοδο του Ντανταϊσμού
Μιλήσαμε για τον Υπερρεαλισμό και ανασυνθέσαμε σαν παζλ τον πίνακα του Salvador Dali, "Καράβι με πεταλούδες"
Φτιάξαμε κι εμείς σουρεαλιστικούς πίνακες με κολάζ και ζωγραφική
Αντιστοιχίσαμε τα μάτια με πίνακες ζωγραφικής
Αναπαραστήσαμε τρισδιάστατα με οικοδομικό υλικό τον πίνακα του Paul Klee,
"ο ήλιος και το κάστρο"
Μιλήσαμε για το κίνημα της Pop art και φτιάξαμε έργα όπως ο Andy Warhol
Με αφορμή δύο πίνακες, του Paul Gauguin και του Joaquin Sorolla,φτιάξαμε μια ιστορία,
το Μαγικό Πέπλο
το Μαγικό Πέπλο
Το ταξίδι μας ολοκληρώθηκε παρουσιάζοντας στους γονείς το πρόγραμμά μας με power point και φυσικά, θαυμάζοντας τα έργα των παιδιών τους!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!!!
ΜΑΡΙΑ
ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ
ΓΑΣΤΕΡΑΤΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.